Pápai Hús Kft.
www.papaihus.hu - English www.papaihus.hu/zh - 中文

Miből mennyit fogyasszunk, hogy megőrizzük az egészségünket?

vegán burger

Nem lehet elégszer elmondani, hogy az egészséges táplálkozás alappillérei az alábbiak:

Vagyis, ha ehetünk mindent, (azaz nincs táplálékallergiánk) akkor együnk is mindent! Zöldséget, gyümölcsöt, húst, halat, tojást, tejterméket, illetve nagyon fontos a folyadékfogyasztás; a legjobb választás természetesen mindig a víz.

Az ember alapvetően mindenevő, a szervezetünknek szüksége van arra, hogy változatosan együnk.

Nagyszüleink idejében általában hetente egyszer került hús az asztalra, illetve ünnepi fogás volt. Manapság viszont, nagyon eltolódott az étkezésünk, a legtöbb ember sajnos nagyon egyoldalúan táplálkozik, amelynek következményeként számos hiánybetegség alakulhat ki. Ezért érdemes többek közt figyelnünk arra, hogy miből mennyit fogyasztunk.

vegán burger

Az ideális az lenne, ha az étkezéseinknek nagyjából a felét tennék ki a zöldségek és a gyümölcsök. A fehérjeforrásokat próbáljuk minél változatosabban fogyasztani; nyugodtan iktassuk be az étrendünkbe a sertéshúsokat. Akár combból, vagy karajból is tudunk zsírszegény fogást készíteni. Vagy esetleg a reggeli készítéséhez is nyugodtan választhatunk combból készült sonkát, amelyet a szendvicsünkbe tehetünk. Fontos azonban, hogy a reggeli szendvics mellé mindig kerüljön nyers zöldség! Egy jól összeállított étrendbe tehát az összes élelmiszercsoportot beiktatjuk.

Ami a fehérjebevitelt illeti, manapság egyre könnyebben tudjuk pótolni a fehérjebevitelt növényi eredetű táplálékkal. Készíthetünk könnyedén húspótló ételeket például csicseriborsóból, amelynek kiemelkedő a fehérjetartalma, illetve gazdag B1-, B6-, karotin-, és folsav forrás.

Vegyük figyelembe a mai ember általában rohanó életmódját; ha magunkba nézünk, rájövünk, hogy gyakran ebédre is egy szendvicsre van csak időnk, illetve szeretjük a félkész termékeket is, például a hamburgert. Ezen ételekbe is könnyen tudunk egy kis változatosságot vinni, például, ha magunknak csomagoljuk a szendvicset, amit ebédszünetben gyorsan megeszünk majd; érdemes lehet a vegán szendvics feltétet kipróbálni. Abszolút hasonlít a korábban megszokott felvágottak ízvilágára, de egy alternatív megoldás lehet, és természetesen ezzel is még változatosabbá tudjuk tenni a táplálkozásunkat.

vegán burger

Szintén érdemes kipróbálni a vegán burgert, például, ha meghívjuk a barátainkat egy otthoni sütögetésre. Egy teljesmértékben gyomorkímélő menüt tudunk összeállítani, ha például teljeskiőrlésű bucit választunk, vegán burgerrel, friss salátával, uborkával, paradicsommal és egy enyhe fűszerezésű joghurtos szószt készítünk hozzá. Köretnek pedig készíthetünk mi magunk édesburgonya és cékla chipset; sütőben, minimális olajjal, kevés sóval és borssal.